sweetme

Alla inlägg under november 2014

Av Pinkie Pie - 22 november 2014 18:24

Halloj!!!

Har varit på Ullared idag!   Köpte massa kläder, smink, assecorarer och saker! Tyvärr så har jag bara kort på 15% av sakerna.   Fast några av mina nya kläder ligger i tvättmaskinen och så. Men ni kommer få se dom i framtiden! Jag var den i familjen som köpte mest.. haha. Det är bara mina nya kläder som är i tvättmaskinen och allt får inte ens plats!  Haha, oj oj..  

Men här kommer lite bilder:

           

Haha... 1D kalender xD Det var mamma som köpte den, inte jag :P

Köpte också VÄRLDENS COOLAST SKAL som jag satte på min mobil och inte har på bild.  Ni får se det imorn. Var på Ullared i ca 7 timmar, hann köpa en hel del.

Som ni förstår har jag inte kunnat blogga idag p.g.a att jag var på Ullared. Hoppas det inte gjorde nåt XD

Lovar att jag uppdaterar som en stucken gris imorn :P

Vad har ni gjort under dagen då? xP

Av Pinkie Pie - 21 november 2014 17:15

Hej!

Idag så kollade jag på Keyyo's video "Jag är inte Putins dotter".

Den handlar om att hon kommer från Ryssland, och fått massor med fördomar på grund av det. T.ex att "ryssar stjäl" och att dom är emot homosexuella, etc.

Men det är ju inte sant. Det är bara Rysslands ledare Putin som är det. Eller inte bara han, men ni fattar?

Vissa tror att bara för att Rysslands ledare är emot homosexualitet så är hela Rysslands befolkning det! DET ÄR INTE SANT! Om Sverige Demokraterna hade bestämt i Sverige, skulle det betyda att alla svenskar blev rasister? NEJ!

Själv är jag sjukt emot rasism och bara för att SD skulle bestämma i Sverige så skulle inte jag bli rasist.

Detta handlar inte bara om Ryssland, utan om alla länder i världen. Du ska inte skämmas över ditt ursprung, religion eller kultur, för att det gör dig inte annorlunda! Vi alla är människor, vi är inte olika på det sättet! Man ska få vara den man är, jag tycker att alla människor är lika mycket värda! Det är samma sak i skolan, gillar du t.ex nån tröja som nån annan inte gillar, så skäms du typ? Alla måste inte gilla samma saker, alla måste inte ha samma religion, osv osv. Var dig själv, du har inte gjort nån något och det ska inte någon annan göra dig heller.

Av Pinkie Pie - 20 november 2014 21:44

Hai!

Har varit rätt så kass på att uppdatera de senaste dagarna, så här får ni en liten kick XD

Nämligen mitt första "förhållande" XD Det var så dumt, men jag kommer ihåg det av någon anledning... Hehe, pinsamt..? XD Men här får ni iallafall min histora...


Det var i 2:an som jag och några av mina kompisar skulle gå och äta mellanmål på fritids. Vi satte oss vid samma bord och jag och en kille började prata lite, b.la om BRANDBILAR XD (vet inte varför, var aldrig en pojkig-tjej men ändå XD) Vi hade känt varandra sen dagis, fast han gick dock i 1:an XD

Sen så gick vi alla till ett par buskar där jag och han kystes XD Det var rätt så stora höga buskar, men dom andra stog och kollade på.. När man var liten var man dum XD

Men då blev vi ihop. Sen samma dag skulle vi ha fruktstund i fritidset vid 4 tiden, och vi 2 delade en apelsin om jag minns rätt xD (Hur kommer jag ihåg detta? No idea..)

Sen så minns jag nån månad senare då killarna på fritids hade "utebandy match" och jag och mina tjejkompisar skulle göra en heja skylt till honom XD Detta blev aldrig av, eftersom att när vi var mitt uppe i det kom min mamma.

Men några månader senare märkte jag att han slutade vara med mig typ, och så såg jag honom gunga med en annan tjej XD Jag ville fråga han varför, men våga inte c: Så jag frågade min fröken, hon ba "Gör det själv det är du som vill veta" och så frågade jag. Han sa "vi har gjort slut för länge sen". Men, nej!! DET HADE VI INTE! Jag ba "Näe..." Han var antagligen så dum så att han trodde att man gjorde slut med sina tankar. Det räknades alltså som att han var otrogen mot mig. Oj oj oj.. Jag gick och satte mig mot en vägg och grät. Konstigt nog var det liksom sent så det var solnedgång, himlen var alltså orange..

Detta låter skit fake, jag vet. Du får tro vad du vill, men det är faktiskt sant.. xD Har en vän som kan bevisa det, hon såg när vi kysste varann i buskarna XD

Aja, barn kan vara dumma :D

Där fick ni se min historia, ses i morn... XD

Hajråå!!!

Av Pinkie Pie - 20 november 2014 16:24

Halloj!
Idag så har jag varit i simhallen med skolan och haft simprov i 50 minuter och badat i 4 timmar! Det var så kul! Har inte varit där på ett tag, så det var skit roligt att få åka vattenrutschkanan, hoppa från trampoliner, och simma i "vågorna". Dom gjorde seriöst så att det kom vågor i vattnet :P Det såg ut som en strand också, så det var fett nice. Har också gjort en video till min lilla julkalender som jag kommer ha här på bloggen! :D Haha, spoiler. Iallafall, det var så min dag såg ut. Eran då? :P
Hej då!!

Av Pinkie Pie - 19 november 2014 19:51

Hellu!
Har inte bloggat idag av nån anledning... Förlåt :/ Ska bli bättre på min uppdatering, lovar!
Idag har jag varit i skolan... *gäsp*
Och så har jag gjort varm choklad :) Alltså sån som man kokar i kastrull! Gjorde den själv, blev super god! Tänker göra det på helgen också. Älskar äkta varm choklad, NAM liksom!!
Vad har ni gjort idag då? Själv har jag smsat (jag är en social person xD) och lite sånt. Imorn är det simprov i skolan! Har inte pluggat! (Haha, skojar :P) Men vi kommer typ ta oss upp på isflak och sånt. Ska bli kul! Hihi.
Och det hände också en annan sak idag! MarelPett (Maria) från youtube svarade på mitt meddelande på insta och gillade min bild! :D

Ser ni, @mariaelpett gillade bilden <3 Jag ba: AAAH! OMG! OOOMMMGGG!!!! <3 ;D

Av Pinkie Pie - 18 november 2014 16:18

Tja!

Idag har jag då haft SO prov... Hihi.

Gick bra måste jag säga. Var inte så farligt som jag trodde!

Svarade på allt och utvecklade svaren, har bara 1 fel vad jag vet om. Så än så länge ser det ut som ett A!  


Sen hade vi musik, och sen slutade vi klockan 3. Fick skjutts hem så jag har varit hemma i cav1timma och 20 minuter!

Hur har eran dag varit då?  

Bloggar mer sen, hej då!  

Av Pinkie Pie - 17 november 2014 18:15

Hej!

Ni kanske läste mitt förra inlägg och blev lite ledsna.. Men, sånt är livet. :/


Men så att sorgligheterna ska vara slt nu på min blogg så vill jag göra ett glatt & positivt inlägg, så som jag brukar göra!


Today in school:

Mentors tiden - Lärare grät.

S-passet - Pluggade SO. Med min bästis. Helt ensamma. I ett rum. Det gick ju hur bra som helst xD

Lunchen - Jag och min bästis åt lunch med en ny tjej i klassen som bara kan Spanska. Det gick också bra.. :3

Spanska - Kom för sent för att jag och min bästis skulle hjälpa den nya tjejen att hitta rätt, och skrev inför provet v.48 Jag är liksom bäst i spanska.. *Viskar*: Inte... ;)

NO - Dog. Jag bara dog. Kollade på film, sammanfattade. Hann inte ens skriva klart innan den oförstående läraren suddade bort skiten. Blev sur. Fick ont i huvudet, hade inte druckit nåt.

Matte - ... Behöver jag förklara? Jaha.. Pratade, gjorde 2 uppgifter, pratade, gjorde 2 uppgifter, DONE!!! xD

Slöjd - Skulle vi inte ha idag. Vill du veta varför? Kolla förra inlägget.. 3:


Ja.. Det är typ en slö måndag i skolan för mig, haha. Men matten var inte helt värdelös, gjorde denna!

 

:P Ja, jag vet att jag inte är den bästa på att måla. Men den blev väl okej, iallafall? Nähä... Gör en bättre själv!

*2 minuter senare* ... Jaha... Jag sa ju att jag inte är den bästa på att måla. Alla är inte släkt med Picasso.

Av Pinkie Pie - 17 november 2014 15:00

Hej.

En lärare på min skola dog i fredags. I en bilolycka. Hun skulle bara åka och handla jul-saker efter skolan, och krockade. Hon kom aldrig till affären. Hon kom aldrig hem.


Själv kände jag inte henne så bra, men det var väldigt sorgligt. Detta kan hända när som helt, var som helst och vem som helst. Risken är inte så stor att det händer just dig, men var försiktig! Som sagt, det var en helt vanlig dag, hon skulle bara handla julpynt. Och så hände detta. Detta var bara en slump. En slump som förändrade hela hennes liv. Får en klump i magen av att tänka på det, det är både läskigt och sorgligt..


Fick sluta tidigare idag på grund av att lärarna skulle ha nåt sorts "möte" om detta. Slutade 14:00, skulle slutat 15.20


Bloggar mer sen med en helt annan stämning. Hoppas att detta blir det första och sista sorgliga inlägget på min blogg ;-; ♥

Presentation


Hej! Jag är en 12-årig tjej som har ett liv. Därför tänkte jag blogga om det. Jag kommer uppdatera ofta, ta bilder, skriva både seriöst och oseriöst och om en MASSA saker! Det finns massor jag kan skriva om. Mitt liv. mina drömmar♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om min nya Jul design?
 Jätte fin ♥
 Helt okej ♥
 Sådär ♥
 Kan vara bättre ♥

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Pink Strawberry

Copyright

OBS!

Denna bloggen är copyright skyddad. Du får inte ta mina bilder eller min text utan tillstånd. (c)

Peppermint Candy Cane

Ovido - Quiz & Flashcards