sweetme

Direktlänk till inlägg 9 december 2014

~You Are Pretty~

Av Pinkie Pie - 9 december 2014 20:24

Hellu!

I detta inlägget hade jag tänkt ta upp detta med självförtroende.. Det fanns en tid då den var väldigt svag hos mig. Det var på grund av mitt utseénde.. Jag tänkte att jag var den fulaste tjejen i universum. Jag skämdes lite till och med, detta var inte nåt allvarligt men jag var lite ledsen djupt inombords hela tiden.

Detta finns fortfarande kvar idag. Jag är fortfarande inte riktigt säker på o jag är fin. Detta beror på att folk har nämnt detta.


Det var 1 gång i 5:an som en kille med AD HD i klassen gick fram till mig och min kompis och sa: "HAHA! Så j*vla ful du e! Du e bla bla bla.. bla bla.. bla bla.. HAHA XD!!"

Jag blev jätte ledsen. Det är inte bara han som sagt nåt sånt men jag har aldrig blivit så förolämpad som då. Han nämnde inte en sak. Inte 2. Utan ALLT. Verkligen ALLT på min kropp sa han var fult. Kommer aldrig glömma allt det. Och jag är så dum, för om typ 10 personer säger att jag är fin och 1 säger att jag är ful så tar jag åt mig av denna personen som sagt att jag är ful. Det är nog det DUMMASTE en tjej kan göra!! Jag vet att det är fel. Jag vet att jag borde lyssna på dom som är snälla, mina vänner. Men nej, min hjärna tänker "Dom säger bara så för att dom är mina vänner, så klart att dom vill vara snälla. Men jag vet att dom inte menar det."

Jag är alltid en glad tjej och har alltid varit, men djupt innuti är jag ledsen över mig själv. Jag borde inte tänka så som jag gör, mina vänner har till och med sagt att dom menar det.. Och det var i torsdags när jag & Rebecca byggt klart spaghettitornet som en kille sa till mig "Den är lika ful som du" typ. Han vet inte hur jag känner djupt inom mig så han bara slängde det ur sig som en sten som träffade mig rätt i hjärtat. Jag brydde mig inte så mycket, men jag blev ju ändå sårad. Grejen är att senare den dagen SMS:ade jag med min kompis sa hon "Jag längtar till den dagen du ser dig själv i spegeln och jag kan säga 'Vad var det jag sa'". För hon säger alltid att jag är så söt och grejs :)


Nu är lite av mitt hjärta lagat, för jag vet att det finns folk som älskar mig för den jag är, och att jag en dag kommer se mig själv i spegeln och lé. Jag är fin på mitt eget sätt. Samma med dig som läser detta just nu :)

Sprid kärlek, ingen gillar dig mer av att du är elak.

~Den du vill att andra ska vara mot dig, ska du vara mot dom~

~Be_u-tiful~


Ha det bra nu så hörs vi imorn :)

 

 

 

 

 


 
 
Oslofru

Oslofru

9 december 2014 20:59

Så fin den texten var på sista bilden <3

http://www.oslofru.com

Pinkie Pie

10 december 2014 11:48

:3

 
Linn

Linn

10 december 2014 16:14

Jag vet inte hur du ser ut, men det spelar absolut ingen roll för du verkar som en underbar person! En underbar insida, och ingen är verkligen FUL. ABSOLUT INTE!!! Komihåg, det!! DU ÄR FINAST. Jag vet inte hur jag ska skriva, men jag vill bara att du ska veta att du verkar vara sjukt snäll o omtänksam och helt enkelt ha e jätte bra personlighet<33
Jätte bra skrivet av dig.

Många kramar!!<33

http://www.linnfoto.bloggplatsen.se

Pinkie Pie

10 december 2014 20:22

Aww :3 Tack ;* Du är också fin du

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pinkie Pie - 5 januari 2015 21:02

Hej!! Har inte bloggat på heeeela jullovet :( Jag känner mig lite dum över det, har bara liksom helt glömt bort! Och jag hade inte sån stor lust att blogga för typ 3 veckor sedan, vet inte varför.... :I Men nu är jag tillbaka, ska försöka att b...

Av Pinkie Pie - 18 december 2014 20:25


Hellu!! Jag har nu lottat ut vinnaren av min Jul Giveaway! Vinnaren är.... MALIN!!! :D Grattis Malin! Jag ska kika dig så får vi se hur vi gör med dina saker ;) Hoppas att ni tyckte set var kul med en giveaway iallafall! Kanske du vinner nästa g...

Av Pinkie Pie - 16 december 2014 19:45

Hellu mina goa sweets! :D Vad gör ni då? :3 Hoppas att ni mår bra :D Imorgon i min skola är det PYJAMASDAG! Det innebär att man ska gå till skolan i pyjamas, och dom som vill får vara med i en tävling där man kan vinna en pokal med skumtomtar i. ...

Av Pinkie Pie - 16 december 2014 17:12

Heeej! :D Vad har ni gjort idag då? Juste... Skolan :/ Men vet ni vad, på fredag är det julavslutning antar jag för dom flesta av oss. Vi behöver MER julkänsla :D Här kommer en speciell julhälsning från stjärnorna på nickelodeon speciellt gjor...

Av Pinkie Pie - 15 december 2014 20:31

Hej! Idag har jag då börjat på mitt experiment i NO:n som man skulle göra. Man skulle alltså plantera ärtor/solrosfrön och kolla och dockumentera (?) om några gånger i veckan tills V.2 då man ska vara klar. Jag har nyss planterat alla ärtor och även...

Presentation


Hej! Jag är en 12-årig tjej som har ett liv. Därför tänkte jag blogga om det. Jag kommer uppdatera ofta, ta bilder, skriva både seriöst och oseriöst och om en MASSA saker! Det finns massor jag kan skriva om. Mitt liv. mina drömmar♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om min nya Jul design?
 Jätte fin ♥
 Helt okej ♥
 Sådär ♥
 Kan vara bättre ♥

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Pink Strawberry

Copyright

OBS!

Denna bloggen är copyright skyddad. Du får inte ta mina bilder eller min text utan tillstånd. (c)

Peppermint Candy Cane

Ovido - Quiz & Flashcards