sweetme

Alla inlägg den 8 november 2014

Av Pinkie Pie - 8 november 2014 21:56

Halloj!

Har ni tänkt på att det finns flera miljoner bloggar i sverige? Det är jätte mycket, tänk er att flera miljoner människor kommer och knackar på din dörr. Det är inte så lite.

Men bara några tusen bloggar bli stora. Hur kommer det sig? Vad är det som krävs?

Det beror helt på vad du vill blogga om! Ha ett nice namn (vet, mitt är jätte nice... xD) och kom på vad du ska blogga om. Skapa en design till din blogg, du kan gärna byta nån gång ibland. Blogga så ofta du kan, gärna flera gånger varje dag. Men det viktigaste av allt, var dig själv.

Lådsas inte vara typ en wannabe MissLisibell, Kissie, eller vem som helst! Visst, det är helt okej med inspiration, men kompiera inte kända bloggare/youtubare helt. Då försvinner ju biten om dig, din personlighet♥

Man kan inte heller få en stor blogg på nån månad, det kan ta nåt år, men vill du blogga, ge inte upp!

Det kan finnas dagar då allt suger, allt är grått och deprimerande, man orkar ingenting. Man ska inte behöva känna nån stor press på sig själv när det gäller att blogga. Då försvinner lusten lätt och bloggen blir sagta me säkert grå och livlös.
Ett bra tips är att tidsinställa inlägg. Funkar hur bra som helst, då man känner att man behöver en liten paus.

Sen behöver man inte skriva en hel roman (som jag, lol) i varje inlägg. Man kan ha en bild med ett litet stycke text, bara nån random take kanske. Man kanske kan tipsa om en bra video på youtube? Som t.ex denna:

En mysig video om varm choklad med MissLisibell. (Klicka på YouTube rutan i videon för att komma till videon på youtube, och hennes blogg heter MissLisibell.se !)

Så, känn ingen press. Var dig själv, var kreativ.

Det kan hända att du får hate, men hate är början på en stor blogg, kom ihåg det! Bara radera den, oavsett vad det står, och shake it off. Ingen tar skada av lite hate, om du inte tar illa upp. Det är hatern som är svag och du är stark♥

Det var några tips för att få en stor blogg. Har ni några ideér eller har ni en blogg som ni vill att jag ska checka in? Kommentera!

Ha det bra♥

Av Pinkie Pie - 8 november 2014 18:36

Tja!

Har bara bloggat 1 gång idag (förrutom nu), och det var i morse.. Så nu ska jag blogga igen!

Alla har väl busringt nån gång? Jag iallafall! Fast jag är dock sämst i världen på att busringa... Busringde nyss min kompis och hon fattade DIREKT att det var jag. Jag lådsades vara en gammal tant som tappat sitt lila skosnöre.... *facepalm*  


Har inte busringt på länge faktiskt, och andledningen till att jag kom på det nu var för att jag hade kollat på Keyyo's busrings video;

Hon är så mycket bättre än mig!

Hon ser till och med ledsen ut.. Själv sitter jag och garvar med avstängt ljud när "offret" pratar. xD

Jag kommer busringa bra. Jag SKA det!

Ska till min kompis Tilde imorgon. Då ska vi allt ge "offren" spö! xD

Ja... Wish us good luck with that!

Vad mer då......


Inget, BYE!

Av Pinkie Pie - 8 november 2014 12:08

Mörgön *-*

Vaknade vid 9, åt frukost, fixade mig och satte mig vid datan.

För några dagar sen så hittade jag en söt kille på MSP (har varit hans MSP vän längre än så) och JAG tycker att han är söt   Tänk om han skulle se detta nu..? Nä... Och Danne om du ser detta, det blir liiite awkward om du fortsätter läsa xD

Men så här ser han ut:

 

Han är min vän!   Och hon som är ingringad med rött är Måni 56 o.o Jag fattar inte hur jag får så många kändis vänner på MSP?   Den andra bad mig om presenter.......... Tyvärr, vill inte verka självisk men jag har kämpat för att bli så här i 2 månader. Och ni skulle bara se kommentarerna på denna bilden. xD Alla bara:

OMG ♥.♥ (även jag, guuud.. xD) och typ Snyyygging :D Men vadå, ser man ut så så får man ju vara berädd på sånt eller hur? xD Om killar hade sett ut så i min skola så skulle jag inte vara en sån som ba "I don't give a shit" xD Aja, är mig själv iallafall och när vi blir äldre så får vi väl se vad som händer xD

Nämen, oj... Borde jag lägga ut detta? Aja. I don't give a shit. *lägger ut* *på måndag* *I regret that...*


Aja........ Här får ni en låt på köpet också :) En bra låt (enligt mig)


Hare gött *-* Ses i eftermiddag :D

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Jag är en 12-årig tjej som har ett liv. Därför tänkte jag blogga om det. Jag kommer uppdatera ofta, ta bilder, skriva både seriöst och oseriöst och om en MASSA saker! Det finns massor jag kan skriva om. Mitt liv. mina drömmar♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om min nya Jul design?
 Jätte fin ♥
 Helt okej ♥
 Sådär ♥
 Kan vara bättre ♥

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Pink Strawberry

Copyright

OBS!

Denna bloggen är copyright skyddad. Du får inte ta mina bilder eller min text utan tillstånd. (c)

Peppermint Candy Cane

Ovido - Quiz & Flashcards