sweetme

Alla inlägg den 11 november 2014

Av Pinkie Pie - 11 november 2014 20:00

Hej!

Har haft en lååång dag fylld med läxor och dåligt humör :/ Att vara på dåligt humör är inte likt mig, men det är bara läxornas fel.

Har duschat, ätit och sånt iallafall... Nu gäller det att chilla det jag kan, kanske läser på lite mer i SO:n inför provet på världsreligionerna på tisdag. Jag vet, det är en hel vecka kvar, men det känns som att jag kan mindre än vad jag faktiskt kan så jag vill plugga lite extra. Eller vill gör ju ingen, men.. Jag vill ju inte få under C. C är det lägsta jag fått på ett prov än så länge så jag vill INTE komma under den gränsen! :P


Aja.. Imorgon är det torsdag, ska försöka blogga mer i skolan då. Idag var verkligen dagen fullproppad! Har varit på vårdcentralen och tagit bort locket ur örat! :))) Skönt! Har haft lite smålock i nån vecka nu.. Fast det är över iallafall.

Åt sen på sibylla då jag missade lunchen, köpte en hamburgare med zingo och pommes frites och slog mig ner och bara... Naam♥ Mina kompisar var inte så förtjusta i maten i skolan, haha. Men jag bara: *Perv face* xDD

Hur har eran dag varit då? Min har kännts lite skitig men ingen dag är värdelös! Hehe, nu ska jag fortsätta med det jag höll på med så hörs vi imorn! Hajrå! :P


Av Pinkie Pie - 11 november 2014 17:20

Hej..

Har inte bloggat nåt idag. Gissa varför? SKOLAN!

Har gjort läxor i 2 timmar nu ungefär, har inte ens gjort alla.

Påängen är att skolan tar över våra liv. 20% AV VÅRA LIV (som går i skolan) ÄR LOV! Sen är de övriga 80% fyllda med läxor och skola. Det är sjukt, kan ju lika gärna bo i skolan om det ska vara så! Jag får ca. 3 TIMMARS FRITID om dagen på vardagar, för att 1-2 timmar går åt läxor! VI GÅR REDAN 7 TIMMAR I SKOLAN, VI BEHÖVER INTE LÄXOR OCKSÅ!

Sen så ger vissa lärare oss läxor mitt i veckan, t.ex på en onsdag säger hon: NI HAR LÄXA TILLS PÅ FREDAG!!

Lärare tänker visst inte på att vi har typ (vet inte om detta stämmer) 7 andra ämnen i skolan som vi också har läxor i! Dom tar ingen hänsyn till våra privatliv, dom tror att vi bara lever i skolan och inte har nån fritid.


Fast å andra sidan, slit inte ut er så mycket nu i högstadiet!

Senare i livet spelar dessa betygen ingen större roll, och man får ofta bättre betyg senare än nu! För man utvecklar sig! Så ta det lugnt, det blir bra!  Haha, låter nästan lite som en kurator.  

Men, ta det lugnt. Det ordnar sig! ;D Haii :3


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Jag är en 12-årig tjej som har ett liv. Därför tänkte jag blogga om det. Jag kommer uppdatera ofta, ta bilder, skriva både seriöst och oseriöst och om en MASSA saker! Det finns massor jag kan skriva om. Mitt liv. mina drömmar♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om min nya Jul design?
 Jätte fin ♥
 Helt okej ♥
 Sådär ♥
 Kan vara bättre ♥

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Pink Strawberry

Copyright

OBS!

Denna bloggen är copyright skyddad. Du får inte ta mina bilder eller min text utan tillstånd. (c)

Peppermint Candy Cane

Ovido - Quiz & Flashcards